artikel

Internationale snacktrends: van wortelbrood tot cake op shake

Snacks 661

Internationale snacktrends: van wortelbrood tot cake op shake
Foto: Johnny Rockets

Wat gebeurt er over de grens op het gebied van eten en drinken? Snackkoerier verzamelt de laatste snacktrends in het buitenland om jou te inspireren.

1. Stranger things

De Amerikaanse ijsketen Baskin-Robbins heeft zich met de laatste smaak-van-de-maandproducten laten inspireren door de populaire Netflix-serie ‘Stranger Things’. Er zijn verschillende ijscoupes, die refereren aan personages uit de serie.

Zo is er een waffle cone genaamd Eleven’s Heaven, een Upside Down Sundae, en een Demogorgon Sundae (foto boven), die lijkt op het monster uit de serie (foto). Om de ijsjes te bestellen, moet je wel een Netflix-abonnement hebben.

2. Wortelbrood

Foto: California Pizza Kitchen.

Inspelend op de trend om meer vers fruit en groenten te serveren, komt de keten California Pizza Kitchen (CPK) in haar zomermenu met een plat wortelbrood. De zogeheten ‘BBQ Heirloom Carrot Flatbread’ bestaat uit geroosterde wortels met fruit in plaats van gegrilde kip.

Verder zit er gerookte kaas, rode ui, Parmezaanse kaas en verse koriander op het handgemaakte deeg. De pizzaketen spreekt van een creatief antwoord op de vegatrend.

3. Cake op Shake

snacktrends

Foto: Johnny Rockets

Hij wordt de ‘Extreme Cake Shake’ genoemd, een milkshake met daarbovenop een cake met drie lagen. Daarbij kunnen klanten kiezen voor een ferme toef slagroom op de cake, en voor M&M’s op de milkshake. De keten Johnny Rockets test deze milkshake de komende periode op diverse locaties in de VS, en overweegt om de Extreme Cake Shake ook te introduceren in vestigingen buiten de VS. Johnny Rockets is ook actief in onder andere Australië, Brazilië en Bangladesh.

4. Mega Krispy kreme

Krispy-Kreme snacktrends

Illustratie: Krispy Kreme

Wij kennen Dunkin’ Donuts inmiddels, maar in Amerika zijn de donuts van het inmiddels 80 jaar oude Krispy Kreme ook heel populair. De keten opent volgend jaar een megavestiging in New York, op Times Square. Deze flagship store van ruim 400 vierkante meter krijgt ‘stadium style seating’, waardoor je kunt zien hoe de donuts worden gemaakt. Je krijgt ze dan ook kakelvers én warm geserveerd. En wat doe je als je op Times Square zit? Dan blijf je 24 uur per dag geopend.

5. Bento-box

Steeds meer bedrijven zien mogelijkheden met de bento-box, de Japanse lunchtraditie. De gecompartimenteerde lunchboxen bieden tal van mogelijkheden, en ketens in de VS spelen hier steeds vaker op in.

Zo opent Supertoro drie vestigingen in Californië. De keten wil voor een prijs variërend tussen $11 en $15, lunchboxen aanbieden met onder andere sushi, gesneden broodjes, salades, vlees- en visgerechten. De bento-boxen zijn ook geschikt om te laten bezorgen, en sluiten naadloos aan op de wensen van consumenten om geportioneerde en gezonde maaltijden te nuttigen, die er ook nog eens aantrekkelijk uitzien.


Reageer op dit artikel