artikel

Foodtrends: Augurkijs en chalupas

Snacks 390

Wat gebeurt er over de grens op het gebied van eten en drinken? Snackkoerier verzamelde de laatste foodtrends uit het buitenland.

Foodtrends: Augurkijs en chalupas

1. Augurksoftijs

We spotten een bijzondere foodtrend in New York. Het komt steeds vaker voor dat groenten worden verwerkt in ijs, en nu is het beurt aan de augurk. De ogenschijnlijk oereenvoudige augurk speelt in diverse New Yorkse zaken de hoofdrol bij softijscreaties.

foodtrends

De kleur doet denken aan pistache, maar komt van de augurk. Wat begon bij restaurant Jacob’s Pickels slaat nu over naar andere zaken, waarbij ook milkshakes en schepijs voorzien worden van augurken.

2. Blended Burgers

foodtrends

Fastfoodketen Sonic heeft een ‘blended burger’ geïntroduceerd. Dit zijn burgers van vlees en paddestoelen. De versie die Sonic nu tijdelijk op de kaart heeft staan, heet de Signature Slinger. Blended burgers zijn duurzamer, hebben een lager vetpercentage en minder calorieën en koolhydraten.Er is zelfs al een competitie voor de beste blended burger in de Verenigde Staten, waar vorig jaar meer dan tweehonderd koks aan meededen.

3. Instagrammable Frappuccino

Starbucks is altijd een interessant bedrijf om in de gaten te houden. Zeker nu ze weer stunten met een kleurrijke creatie; de Crystal Ball Frappuccino. Het gaat om een drank op basis van crème met perziksmaak en blauwe hagelslag, bedekt met slagroom en verschillende soorten gekleurde snoep. Boze tongen beweren dat het Starbucks alleen te doen is om aandacht op sociale media en dat het allerminst zeker is of deze futuristische frappuccino daadwerkelijk wordt opgenomen in het assortiment. Feit is dat de Crystal Ball Frappuccino op Instagram al wel de aandacht trekt.

4. Verse burgers bij McDonald’s

foodtrends

McDonald’s wil in de Verenigde Staten binnen afzienbare tijd overstappen naar verse hamburgers. Vers rundvlees moet in alle 14.000 zaken in de VS binnenkort de standaard zijn. Volgens een woordvoerder is het de belangrijkste verandering bij McDonald’s sinds de invoering van ‘all day breakfast’. McDonald’s Nederland sluit niet uit dat het in de toekomst ook overstapt op vers vlees.

5. Wentelteef-chalupa

foodtrends

Taco Bell test een ontbijtinnovatie. In Dayton Ohio biedt de fasfoodgigant chalupa’s aan, gevuld met roerei, spek of worst. Een chalupa is een Mexicaanse snack, gemaakt van een gefrituurde tortilla. Taco Bell kiest voor wentelteefjes in plaats van de traditionele chalupa en vult deze dus met roerei, spek of worst. Het wordt geserveerd met ahornsiroop als dip. Als de test aanslaat, is de kans groot dat de snack landelijk wordt uitgerold.

Reageer op dit artikel