nieuws

Oude Groningse cafetariamayonaise krijgt tweede leven

Sauzen

Sauzenfabrikant Oliehoorn blaast een oude Gronings mayonaise nieuw leven in. De ‘Brander-mayonaise’, genaamd naar een fameuze Groningse snackbar, wordt begin februari geïntroduceerd op de beurs HorecaEvenTT in Assen.

Oude Groningse cafetariamayonaise krijgt tweede leven

Het was nog helemaal niet de bedoeling om met de introductie naar buiten te treden, vertelt Oliehoorn-directeur Wim Dijk. Maar het Dagblad van het Noorden en RTV-Noord doken op de introductie doordat hij enkele Groningse cafetariahouders samples liet proeven. Ook zocht hij proevers die de mayonaise nog kenden via een Groningse website. ‘Daardoor ging het gerucht dat de Brander-mayonaise er aan zat te komen en dat triggerde de pers’, zegt Dijk, eigenlijk ook best wel tevreden met de publiciteit. Overigens verliep dat proeven ook goed. ‘Veel mensen noemden spontaan de naam van cafetaria Brander.’ In Snackkoerier 2 legt Dijk uit waarom deze mayonaise zo fameus was.

Reageer op dit artikel