artikel

Verhage Delfgauw: Niet meer ‘even naar de snackbar’

Interieur 575

Het tafeltje in de kinderhoek is van Marktplaats en de fotolijsten van steigerhout zijn hergebruikt uit het oude interieur. De signing is compleet nieuw en een vast onderdeel van het Verhage-concept. Kortom, diversiteit alom. En toch is de vernieuwde vestiging van Verhage Delfgauw een eenheid. Hoe kan dat?

Verhage Delfgauw: Niet meer ‘even naar de snackbar’
(C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto : Fred Libochant

Franchisenemer Inge de Hoog tekent voor een belangrijk deel zelf voor het concept. ‘Samen met de huisarchitect van Verhage, Studio de Bruyn Projekt & Interieurarchitectuur’, haast zij zich te zeggen. Het was tijd voor iets nieuws. ‘Voor een frisse look. En dat is gelukt, in vier dagen tijd’, glundert De Hoog. ‘Ze zeiden hier in Delfgauw altijd: kom we gaan even naar de snackbar. Maar wij zijn helemaal geen snackbar, we zijn een uitgebreide cafetaria. Een allround eetgelegenheid met friet, snacks, diverse menu’s, salades, versbelegde broodjes en ijs.’

Het nieuwe interieur benadrukt dit. ‘De houten tafels met witte stoeltjes domineerden. Prima hoor, maar met de industriële look met stalen deuren en wandafscheidingen, de vernieuwde signing en de nieuwe stoelen en tafels sluiten we beter aan op wat we zijn’, zegt een trotse De Hoog.

(C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto : Fred Libochant

Eetcafé

Ook de extra zitplaatsen, 44 binnen en nog eens 24 op het terras, dragen bij aan de eetcafé-achtige look & feel. Of in de woorden van De Hoog: Starbucks-look. ‘Het kopje koffie hier wordt ook steeds belangrijker; ’s ochtends als de kinderen naar school zijn, dan komen de moeders hier voor hun cappuccino. En als de scholen uit zijn, tussen twee en drie uur in de middag, dan komen ze met hun kinderen een ijsje eten.’


Verhage Delfgauw

350 vierkante meter

44 zitplaatsen


‘Verhage is geen cafetaria, maar een merk op zich’

‘Verhage is geen cafetaria, maar een merk op zich’

Die ijsjes worden geserveerd vanachter de counter. ‘Nee, geen grote vitrine met hoogwaardig Italiaans schepijs. Dat paste helaas niet. Bovendien redden wij ons prima met softijs.’ Vanwege de moeders met soms ook nog jonge kinderen die niet naar school gaan, is in het interieur ook een kinderhoek te vinden. ‘Dit bankje’, wijst De Hoog, ‘dat heb ik van Marktplaats. Ik wilde namelijk geen stoeltjes. Die belanden overal. Heel onhandig.’

(C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto : Fred Libochant

Foto’s van de omgeving

Een ander idee is het gebruik van foto’s van de omgeving Delfgauw. De Hoog heeft hiervoor een middag bij de plaatselijk fotograaf doorgebracht. De foto’s zijn geplaatst in fotolijsten van steigerhout. ‘Die hadden we al, en ze passen perfect. Alhoewel, we hebben ze wel omgedraaid. Ze zijn aan de andere kant wit geschilderd, dat vond ik minder mooi staan. Nu is veel meer een eenheid met de rest van de zaak.’


Verhage

Inge de Hoog is sinds januari 2015 eigenaar van Verhage Delfgauw. Verhage is een franchiseformule die werd opgericht in 1967. In 50 jaar tijd is de organisatie uitgegroeid tot een volwaardige fastserviceketen bestaande uit 38 restaurants, alle geëxploiteerd door zelfstandige ondernemers. De focus ligt op de begeleiding van ondernemers en het opleiden van de medewerkers. Dit jaar is Verhage in de Misset Horeca Top 100 Grootste Bedrijven op plaats 78 geëindigd.

Bekijk de foto’s van Verhage Delfgauw

 

Foto's

Reageer op dit artikel