artikel

Snackbistro: instagrammable kijkdoos

Interieur 920

Wat doe je als je een kleine zaak hebt op een ruimtelijk plein met grote merken om je heen? Dan kies je voor een opvallend, ‘instagrammable’ interieur. Want iedereen moet tegenwoordig via sociale media weten waar je zit. Snackbistro is daar helemaal op ingesteld.

Snackbistro: instagrammable kijkdoos
Foto: Ton Kastermans

Als Jessica Pan (24) besluit om een eigen cafetaria te starten, weet ze één ding zeker: het interieur moet echt uniek en van deze tijd worden. Een winkel met haar eigen stempel.

Pan gaat sparren met A3 Interieurbouw. De afgestudeerde economiestudent met gevoel voor mode stapt met een zelf gefabriceerd moodboard binnen, gemaakt na urenlang rondsnuffelen op Pinterest. De interieurbouwer kijkt vooral naar afmetingen en technische oplossingen, zodat ze samen tot een nieuwe, eigentijdse zaak komen.

Je moet opvallen tussen de sterke merken

Snackbistro is geboren. Het concept golft mee op de populariteit van de hedendaagse bistro’s en pop-upzaken. Het exterieur valt op door de bedrijfsnaam op een tegelbord in blauw met daarvoor 36 uitnodigende terrasstoelen met ronde tafels.

Snackbistro

Foto: Ton Kastermans

Bloemenmuur

Wie binnenkomt, ziet rechts een muur met grove steenstrips. Samen met de bakwand de enige elementen die zijn overgebleven van de cafetaria die de vader en moeder van Jessica bijna 25 jaar geleden begonnen. Het tweede deel van de muur is Jessica’s trots; de bloemetjesmuur met betonlook en verfraaid met kleine bloempotjes en achterin de zaak de moswand, met mos uit Lelystad.

Achterin zien we ook heel groot het logo in een strak, industrieël lettertype. ‘We vinden het belangrijk dat foto’s van onze zaak worden gedeeld op Instagram en Facebook. We gebruiken actief de hashtag #snackbistro en het logo is voor de foto’s makende jeugd een eyecather.’

Vloer van pvc

Wat verder opvalt, is de counter. Die is beplakt met marmerlook-materiaal. De vloer is gemaakt van pvc. Voor in de zaak in de vorm van grote tegels, achterin de zaak een visgraatmotief. Deze scheiding accentueert het afhaal en zitgedeelte met banken, en het bistro-achtige restaurantgedeelte achterin de zaak.

‘Het is heel belangrijk om op dit winkelplein op te vallen tussen sterke merken. We hebben een smalle zaak en hebben het interieur zo gekozen dat het voor passanten uitnodigend is om naar binnen te komen. Snackbistro is een mooie kijkdoos geworden’, weet Pan.

Snackbistro

Foto: Ton Kastermans


Over Snackbistro

Jessica Pan is mede-eigenaar van Snackbistro, samen met haar vader Yung Yi Pan die 25 jaar ervaring heeft in de cafetariabranche. In het pand van Snackbistro runde hij voorheen Kwalitaria Stadhuisplein. Deze maand staat de opening van de tweede Snackbistro gepland, in Almere Muziekwijk. Ook in dit pand had de vader van Jessica jarenlang een andere zaak: Kwalitaria De Dirigent. Yung Yi Pan runde tot twee jaar geleden ook Kwalitaria Buitengewoon in Almere Buiten.

Snackbistro

Foto: Ton Kastermans

De ambitie is om van Snackbistro een formule te maken, maar eerst willen vader en dochter zich focussen op deze twee fillialen. ‘Het wordt best wel spannend’, weet Jessica Pan. ‘We hebben natuurlijk jarenlang bij Kwalitaria gezeten en zijn een begrip in de stad. Nu verandert dat. Niemand heeft ooit gehoord van Snackbistro, dus mensen moeten gewend raken aan de naam.


 

Foto's

Reageer op dit artikel