nieuws

Social media in de ban van levensechte ijspuppies

IJs 199

Een restaurant in Taiwan heeft voor een regelrechte rage gezorgd door levensechte puppies te maken van ijs. De één vindt het fantastisch, de ander noemt het ‘zielig’. Social media is ondertussen ontploft.

Social media in de ban van levensechte ijspuppies
Beeld: YouTube

De ijspuppies van J.C. Co Art Kitchen in Kaohsiung vliegen als warme broodjes over de toonbank. Mede door de aandacht op social media kan het restaurant de vraag naar de hondjes van ijs nauwelijks aan.

Tijd en moeite

Een levensecht ijshondje vervaardigen kost nogal wat tijd en moeite. Het ijs wordt in een vorm gegoten en vijf uur ingevroren. Vervolgens worden er details op aangebracht, waaronder de zwarte oogjes en de neus. Door een speciaal recept krijgen de puppies ook nog eens een levensechte vacht. De vraag is hoog, maar de productie beperkt: het restaurant kan er slechts honderd per dag maken.

Drie hondenrassen

Gasten kunnen kiezen uit drie rassen met elk een eigen smaak. De labradors zijn gemaakt van Earl Grey-ijs, de Mopshonden zijn van chocoladeijs en de Shar Peis, een populair Chinees hondenras, smaakt naar pinda. De ijspuppies kosten tussen de 3,50 en 6 dollar.

Zielig

De reacties lopen nogal uiteen. Velen vinden het ijs superlekker, maar sommigen walgen ervan. Voor hen zien de ijshondjes er zó echt uit, dat ze het ‘zielig’ vinden om een hap te nemen.

Reageer op dit artikel