artikel

Hot2Home: warme en knapperige frites bij delivery

Friet 1059

Met de introductie van Hot2Home van frietproducent Lamb Weston/Meijer moet koude en slappe friet tot het verleden behoren. Dankzij de combinatie van een unieke friet én een gepatenteerde verpakking blijven de frites van Hot2Home minstens 20 minuten warm en knapperig

Hot2Home: warme en knapperige frites bij delivery

Sponsored content door Lamb Weston/Meijer

Restaurants met een thuisbezorgservice moesten tot vandaag accepteren dat zodra een bestelling hun restaurant verliet, de warmte en knapperigheid van de bijgeleverde frites zó snel achteruit ging dat de consumenten thuis eigenlijk nooit de kwaliteit kregen die ze verwachtten.

Nieuw fritesconcept: Hot2Home

Lamb Weston/Meijer heeft met Hot2Home nu een fritesconcept ontwikkeld waarmee friet wel degelijk warm en krokant bij de consument thuis geserveerd wordt. ‘We streven ernaar om het meest inventieve aardappelbedrijf ter wereld te zijn met slimme oplossingen voor onze klanten. Hot2Home is met de eerste totaaloplossing voor het bezorgen van friet daar een prachtig voorbeeld van’, zegt Michel van Vreeswijk, International Brand Manager EMEA van Lamb Weston/Meijer.

Hot2Home: warme en knapperige frites bij delivery

‘Goede reviews van levensbelang’

Maaltijdbezorging is inmiddels een vast onderdeel van de meeste horeca-ondernemingen en uit onderzoek blijkt dat die markt de komende jaren nog met tientallen procenten zal groeien. van Vreeswijk: ‘Vaak worden maaltijden online besteld en daarbij zijn goede reviews natuurlijk van levensbelang. Ik denk dat een topmaaltijd met daarbij topfrites van positieve invloed kunnen zijn op die waardering.’ Lamb Weston/Meijer werkt in dit project nauw samen met UberEats, dat ook optreedt als foodconsultant door horecazaken te wijzen op bijvoorbeeld negatieve reviews op de frites. van Vreeswijk: ‘Hot2Home kan in die gevallen zorgen voor betere beoordelingen van de consument.’

Bezorgen toekomst van restaurants

Bezorgen lijkt de toekomst van restaurants. De online verkoop van food groeide in ons land het afgelopen jaar met 57 procent. Uit de monitor ‘Pick-up & Delivery’ van GFK blijkt dat er in het tweede kwartaal van 2017 ruim 38,6 miljoen bereide maaltijden zijn bezorgd. Dat komt overeen met een omzet van 440,5 miljoen. Op basis van de eerste kwartaal-monitoren van GfK wordt de omzet van delivery over 2017 geschat op 1,4 miljard euro.

Delivery biedt veel voordelen voor restaurants en cafetariahouders. Zo kunnen zij extra omzet en naamsbekendheid genereren maar ook nieuwe doelgroepen aanspreken. Hieronder vallen mensen die wel geld, maar weinig tijd hebben zoals gezinnen met jonge kinderen, singles, senioren en bedrijven. Vooral de jongere generatie kiest voor het gemak van bezorgen. 40 procent van de cafetariahouders doet inmiddels al aan delivery en ruim 60 procent denkt erover na om hun bezorgactiviteiten uit te breiden. Niet langer is afhalen de kernactiviteit, maar delivery in combinatie met een volwaardig restaurant.

Snelheid cruciaal

Hoe sneller de maaltijd wordt bezorgd bij de hongerige consument, des te meer de kans dat een maaltijd vers of warm is bij bezorging. De verwachtingen van de consument, de restauranthouder en de fietsende bezorger dienen goed op elkaar te worden afgestemd. Toch zijn er ook uitdagingen, zoals forse concurrentie, barre weersomstandigheden of obstakels (open brug, wegwerkzaamheden) die moeten worden overwonnen. Als het aan het fritesbezorgconcept Hot2Home van Lamb Weston ligt vormen deze obstakels niet langer meer een probleem. Dankzij de gepatenteerde verpakking, welke zo is ontwikkeld dat de Hot2home frites optimaal ventileren blijven de frites tot 20 minuten lang warm en knapperig tijdens het bezorgen.

Reageer op dit artikel