nieuws

McDonald’s: Supersizen niet meer van deze tijd

Fastfood

Directeur Jo Sempels van McDonald’s Nederland vindt supersizen niet meer van deze tijd. ‘Je kunt als marktleider niet blind zijn voor je verantwoordelijkheden.

McDonald’s: Supersizen niet meer van deze tijd

Sempels doet zijn uitspraak in de Misset Horeca Top-100, de uitgave met daarin de ranglijst van de honderd grootste horecabedrijven en –merken van Nederland.

‘We bieden het wel aan, maar het is anders gepositioneerd dan tien jaar geleden’, zegt Sempels op de vraag of supersizen afgeschaft wordt. ‘Nu staan de normale porties afgebeeld boven de counter. Ik vind het fout en niet slim om de supersizemaat als standaard te laten zien, zoals dat in het verleden gebeurde’.

Sempels stelt dat de consument McDonald’s niet associeert met een saladebar. ‘Wij verloochenen nooit onze achtergrond. We blijven een hamburgerrestaurant, maar we gaan wel andere keuzes maken. De Big Tasty bijvoorbeeld heeft een vast publiek, maar we gaan geen driedubbele Big Tasty op de markt brengen’.

McDonald’s is in de jongste Misset Horeca Top-100 op de tweede plaats blijven staan. Het fastfoodbedrijf behaalde in 2007 497 miljoen euro omzet. McDonald’s biedt in ons land werk aan circa 15.500 mensen.

Reageer op dit artikel