nieuws

Dailywok meldt primeur met QRcodes

Fastfood

Wokketen Dailywok, met vestigingen in Delft en twee in Rotterdam, meldt het gebruik van het eerste Nederlandse loyalty systeem met QRCodes. De innovatieve wokketen laat weten dat de eerste resultaten met het systeem veelbelovend zijn.

Dailywok meldt primeur met QRcodes

Hoeveel klantenkaarten, spaarpunten en tegoedbonnen heeft u in uw portemonnee? Volgens Dailywok is het antwoord: ‘Genoeg!’ Daarom maakt Dailywok vanaf nu gebruik van een nieuw loyaltysysteem, dat zowel voor gast als ondernemer voordelen biedt.

QRcodes zijn in Japan al gemeengoed, maar zien we ook steeds vaker in Nederlandse advertenties opduiken, zo laat eigenaar Yunlai Ye van DailyWok weten. Maar, 2d streepjescodes bieden volgens Ye meer mogelijkheden.

Ye: ‘De toepassing als klantenkaart werkt erg eenvoudig. Via Taggin.me maakt de gebruiker een account aan, waarna automatisch een persoonlijke QR-tagcode gegenereerd wordt. Bij het bezoek aan een deelnemende winkel of restaurant toont de gebruiker de code, op een telefoon, maar uitgeprint kan naar wens natuurlijk ook. De medewerker scant de code om punten bij te schrijven op de account’.

Het systeem biedt de mogelijkheid de account te koppelen aan diverse social media. Op deze manier delen gebruikers hun bezoeken aan Dailywok met hun vrienden. In ruil daarvoor sparen ze sneller voor leuke beloningen.

Dailywok laat weten graag voorop te lopen als het gaat om social media. Het bedrijf is actief op bijvoorbeeld Twitter en Facebook en biedt ook acties aan via Foursquare en SCVNGR. Er wordt dus geloofd in de kracht van deze nieuwe communicatiemiddelen, stelt Ye.

Ye: ‘Werken met Taggin.me sluit aan op deze ontwikkelingen, maar biedt meer mogelijkheden de acties helemaal zelf vorm te geven. Belangrijk, want de jonge doelgroep van Dailywok is moeilijk te boeien met traditionele spaaracties, maar dit is nieuw, anders en leuk’.

Het systeem is specifiek ontwikkeld om in te spelen op de behoefte aan een systeem om vaste klanten op een leuke manier extra voordeel te bieden en te binden, terwijl het de ondernemer meer inzicht biedt in zijn klantenkring. De beloningen zijn daarnaast door de ondernemer zelf in te stellen en te managen. Een volledig systeem, of het nu gaat om kortlopende acties, doorlopend sparen of bijvoorbeeld verlotingen.

Dailywok is nu enkele dagen met het systeem aan het testen als eerste bedrijf waar Taggin.me beschikbaar is. De reacties van klanten zijn erg positief meldt Ye, ‘ze vinden het leuk om op deze nieuwe manier extra voordeel te krijgen. Dit is bijvoorbeeld weer terug te zien in tweets die klanten plaatsen over hun kennismaking met de codes. Vooralsnog een succes dus’.

Reageer op dit artikel