nieuws

Bedenker patatje Joppie chips bedankt fans

Fastfood

Met een heuse Patatje Joppie patatwagen reed Peter Boogaard, winnaar van de Lay’s ‘Maak De Smaak’ actie, vandaag door Amsterdam om zijn fans persoonlijk te bedanken. De 42-jarige inwoner van Kudelstaart won afgelopen december met zijn inzending voor een nieuwe chipssmaak de wedstrijd ‘Maak de Smaak’.

Bedenker patatje Joppie chips bedankt fans

Boogaard won de wedstrijd met een overtuigende meerderheid van 72% van de stemmen. De prijs: 25.000 euro plus 1% van de omzet die Lays het komend jaar maakt met de chips met Joppiesaus-smaak.

Om de mensen die op Patatje Joppie gestemd hebben te bedanken voor hun steun, verraste Peter voorbijgangers op het Leidseplein en de Dam door persoonlijk patatzakjes gevuld met Patatje Joppie chips uit te delen. De chips liggen vanaf vandaag voor maximaal een jaar in de winkels als Lay’s Limited Edition.

Oproep om chipssmaak te bedenken

In maart 2010 werd heel Nederland door Lay’s opgeroepen om een nieuwe chipssmaak te bedenken en smaaksuggesties in te sturen. En dat deed Nederland massaal: meer dan 650.000 inzendingen met een verrassende verscheidenheid aan smaken werden ontvangen. Daaruit werden drie smaken genomineerd, te weten Mango Red Chili, Patatje Joppie en Nr. 66 Babi Pangang. De smaak Patatje Joppie bleek bij de Nederlandse consument de absolute favoriet en die smaak werd dan ook tot de uiteindelijke winnaar verkozen.

Reageer op dit artikel