nieuws

Exclusieve kledinglijn voor McDonald’s

Fastfood

Speciaal voor de medewerkers van McDonald’s in Nederland ontwerpt Dyanne Beekman een exclusieve kledinglijn. Geheel in lijn met de filosofie van de bekende imageconsultant kan de McDonald’s medewerker zijn eigen stijl invullen binnen de algemene crewkleding ‘look’.

Exclusieve kledinglijn voor McDonald’s

Daarom staat ‘eigenheid binnen teamspirit’ centraal in de nieuwe kledingstijl. McDonald’s vindt het belangrijk dat de kleding lekker zit en dat medewerkers de kleding met trots kunnen dragen.

Bijzonder is dat de medewerkers zelf een rol spelen bij het ontwikkelingsproces van de kleding. Hiermee sluit de samenwerking met Dyanne Beekman aan bij de strategie van McDonald’s als betrokken werkgever. McDonald’s en Dyanne Beekman verwachten de nieuwe kledinglijn in de loop van de tweede helft van 2011 te introduceren.

In het ontwerp van de nieuwe kleding telt de mening van de medewerkers van McDonald’s mee. Zo vinden er een workshop en een draagproef met een aantal crewleden plaats, zodat Dyanne Beekman rekening kan houden met de wensen van de crew. In de kledinglijn kan de medewerker door middel van kleine veranderingen zichzelf straks zo ‘stylen’ dat de kleding aansluit bij zijn of haar persoonlijkheid.

Dyanne Beekman: ‘Wij zien bedrijfskleding als iets waarmee de medewerker trots kan uitstralen en zijn persoonlijkheid kan versterken, zonder de functies van bedrijfskleding uit het oog te verliezen, zoals het uitstralen van eenheid en verbondenheid binnen een bedrijf’.

Beekman vervolgt: ‘Door variaties in de kleding, een comfortabele pasvorm en een ontwerp dat zoveel mogelijk ‘tailormade’ is te bieden, geven we iedere medewerker van McDonald’s de mogelijkheid om uniek te zijn binnen het team en zijn of haar persoonlijke identiteit te versterken. Een samenwerking met McDonald’s betekent voor ons daarom een mooie gelegenheid om straks ruim 15.500 mensen zich goed te laten voelen in hun dagelijkse werk’.

Jo Sempels, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland, over de samenwerking: ‘Met ruim 15.500 medewerkers vormen onze mensen het hart van de organisatie en daarmee voor een groot deel ons succes. Met de nieuwe kledinglijn willen we fun en teamspirit op de werkvloer stimuleren. Daarnaast bieden we onze medewerkers de flexibiliteit om met de kleding een eigen stijl te bepalen binnen het team.’

Reageer op dit artikel