nieuws

Gast centraal op Nationale Cafetariadag

Dranken

De Nationale Cafetariadag, afgelopen maandag, in het Culinair Pretpark van Levens in Gilze is druk bezocht. Zo’n 170 bezoekers woonden het event, met als thema: De Klant is Koning, bij.

Gast centraal op Nationale Cafetariadag

Frank Heijneman van Gast is Koning pakte in zijn presentatie het thema direct bij de horens.   ‘Ik heb het liever over gasten’, zet hij de puntjes op de i. ‘Als je de bezoeker als een gast behandelt, ze van het begin tot het eind een wauw-gevoel geeft, komt hij zeker terug.’ Rode draad in zijn betoog: de verwachtingen van een gast overtreffen. Het draait om dienstbaar zijn. Daar komen gasten voor terug.

Anders met snacks

Gasten verrassen kan ook door leuk te variëren met producten die toch al in het assortiment zitten. Dat liet prijswinnende (Zilveren Champignon) kok Monique Nefkens aan de hand van een twaalftal suggesties zien. ‘Ik heb gerechtjes gemaakt met producten die dicht bij jullie blijven.’ In rap tempo toont Nefkens een aantal variaties met bestaande snacks. Zoals een kipcorn in een wrap, met sla, taugé en Andalousesaus. Van een frikandel speciaal maakte ze een frikandel specialer.

Ook de partners (bedrijven) die de dag organiseren waren vertegenwoordigd. Sligro liet een softijsconcept zien en een lijn biologische hamburgers. Remia showde vijf innovatieve variaties op de oeroude gehaktbal. Ad van Geloven presenteerde een aantal snacks op andere wijze en partijen als Coca Cola, Next to Food en Levens gaven demonstraties.  Uiteraard was er tussendoor volop gelegenheid om te netwerken en kennis uit te wisselen.


Bekijk hier de foto’s.

Reageer op dit artikel