nieuws

McDonald’s wil meer gasten buiten drukke uren

Dranken

McDonald’s is naarstig op zoek naar menu-items waarmee op andere dan de traditionele tijdstippen gasten naar de restaurants zijn te trekken.

McDonald’s wil meer gasten buiten drukke uren

Daarom is het te verwachten dat binnenkort smoothies, ijskoffie en andere koffiespecialiteiten aan het assortiment worden toegevoegd in Amerika. ‘Tot nu toe waren dranken een aanvullend product voor onze menuutjes, we zijn nu op zoek naar dranken die gedurende de hele dag nieuwe klanten trekken’, zei een van de topmensen, Jim Alvarez, op een bijeenkomst in New York.

McDonald’s heeft al veel succes met een eersteklas koffie die aan het assortiment is toegevoegd. Sindsdien verkoopt het bedrijf 15 procent meer koffie.
De bedoeling is niet alleen meer koffie te verkopen maar ook meer mensen voor een ontbijt binnen te halen. Om dat doel te bereiken wordt komende zomer ook de Cinnamon Melt geïntroduceerd, een zoet broodje met kaneelsmaak.

Alvarez erkende dat McDonald’s trager is dan de concurrentie met het introduceren van nieuwe menu-items zoals goede koffie en bijvoorbeeld kipproducten. ‘We zijn meer gefocust geweest op het eenduidig maken van onze restaurants dan het volgen van nieuwe trends op menugebied.’

Reageer op dit artikel