nieuws

Makro start opleidingscentrum en netwerkplek

Dranken

Makro breidt de zelfbedieningswinkels uit met een opleidingscentrum voor ondernemers en netwerkplekken. In de vestiging in Amsterdam is vandaag de MakroGroeiCampus geopend.

Makro start opleidingscentrum en netwerkplek

Dat vertelt directeur Jean-Pierre Bienfait in het Financieele Dagblad. Makro, onderdeel van het Duitse Cash & Carry en in Nederland actief met zeventien vestigingen, wil met de nieuwe koers ‘partner worden voor ondernemers’.

Het filiaal in de hoodstad is als eerste op de schop gegaan. Op de MakroGroeiCampus ‘kunnen ondernemers tegen een symbolische vergoeding cursussen volgen’. Volgens Bienfait gaan die bijvoorbeeld over koffie, kaas, bedrijfshulpverlening en – in een latere fase – bankzaken.

Verder is een aantal innovaties doorgevoerd. Daaronder een ontmoetingsplek voor ondernemers. De winkel is voorzien van een La Place-restaurant, een Phonehouse-store en producten van Apple.

Er zijn adviseurs aangesteld voor groente en vlees (voor wijn en vis waren die er al) en de afdelingen voor kantoorartikelen, kaas en koffie zijn fors uitgebreid. De gele prijssignalen zijn verdwenen. Bienfait wil (in het artikel) niet vertellen wat de formuleaanpassing kost.

In 2010 roerde Makro zich ook al. Dat jaar werd begonnen met thuisbezorging en een buitendienst en werden de openingstijden verruimd. Het leverde het concern over dat jaar een lichte winstgroei op.

Reageer op dit artikel