nieuws

Starbucks test groene koffie in zomerdrankjes

Dranken

Starbucks begint met een speciale test van zomerdrankjes op basis van groene, ongeroosterde koffiebonen. ‘Koffie die niet naar koffie smaakt’, aldus vicepresident Julie Felss Masiano.

Starbucks test groene koffie in zomerdrankjes

Het bedrijf wil hiermee de verkoop aandrijven en tegelijkertijd het onderscheid met concurrenten als McDonalds vergroten.De drankjes heten ‘refreshers’. Ze worden verkocht bij 113 cafés rond San Diego en kosten ongeveer 2,50 tot 2,95 dollar.

Volgens vicepresident van dranken Julie Felss Masino zijn de drankjes gemaakt van fruit en bevatten ze bijna geen cafeïne en calorieën. Ingredienten zijn onder andere een ‘smaak neutraal’ poederextract van ongeroosterde groene koffie die op een speciale manier behandeld is zodat de cafeïne minder effect heeft dan gewone koffie.

Starbucks focust zich op nieuwe drankjes nadat er door een grote herstructurering 900 cafés over de hele wereld gesloten werden. Starbucks kwam eerder al met de ‘Frappuccino’ die vele miljoenen opleverde.

Reageer op dit artikel