nieuws

Twee Nederlandse McDonald’s-managers beste van de wereld

Bedrijfsvoering 690

Twee Nederlandse McDonald’s-managers beste van de wereld
Patrick Visser van McDonald’s Dordrecht Noord is één van de beste restaurantmanagers te wereld.

Restaurantmanagers Roy Nagel en Patrick Visser hebben de Ray Kroc Award gewonnen. Daarmee behoren ze tot de beste McDonald’s-managers van de wereld. Slechts 1 procent van alle managers wereldwijd krijgen deze prijs.

De twee restaurantmanagers ontvangen de Ray Kroc Award uit handen van McDonald’s CEO Steve Eastbrook. Dat gebeurt in april 2020 tijdens een speciale ceremonie in Orlando. De prijs is vernoemd naar de oprichter van McDonald’s.

Begonnen als floormanager

Roy Nagel, manager van McDonald’s Beverwijk, begon bijna tien jaar geleden als floormanager bij McDonald’s en is inmiddels ruim drie jaar werkzaam als restaurantmanager. Franchisenemer Peter Blomberg nomineerde Nagel voor de award: ‘Ik ben enorm trots dat Roy deze award in ontvangst mag nemen. Hij is een echte doorzetter: continu op zoek naar nieuwe kansen om zijn gasten nog beter van dienst te zijn en niet bang om van fouten te leren en de koers te wijzigen.’

Volgens de franchisenemer heeft Nagel altijd oog voor de behoeften van zijn team. ‘Hij coacht hen met passie en biedt hen de ruimte zichzelf te ontwikkelen. Hij is met recht één van de beste restaurantmanagers ter wereld.’

McDonald's

Roy Nagel (links), restaurantmanager van McDonald’s Beverwijk met franchisenemer Peter Blomberg.

Extra motivatie

Voor Nagel vormt deze waardering een extra motivatie om zijn ambities te realiseren: ‘Ik voel mij vereerd dat ik deze award mag ontvangen en ik ben ontzettend dankbaar voor de mogelijkheden die ik bij McDonald’s krijg om mijzelf steeds opnieuw uit te dagen en te blijven ontwikkelen. Door de jaren heen ben ik gegroeid als restaurantmanager, maar zijn wij ook gegroeid als team. Samen zijn we iedere dag op zoek naar nieuwe manieren om onze gasten de beste ervaring te bieden. Deze award geeft ons een bijzondere impuls om te blijven innoveren en te blijven groeien.’

Begonnen als crewlid

Patrick Visser is bijna drie jaar manager van McDonald’s Dordrecht Noord en begon ruim vijftien jaar geleden als crewlid. Hij werd genomineerd door franchisenemer Arlec Delgorge. ‘Ray Kroc stelde dat de kwaliteit van een leider weerspiegeld wordt in de normen die zij zichzelf stellen. Patrick is daar een heel goed voorbeeld van: hij legt de lat hoog voor zichzelf en is continu op zoek naar nieuwe ideeën en verbetermogelijkheden, zodat onze gasten optimaal van hun bezoek kunnen genieten.

Delgorge heeft veel waardering voor de betrokkenheid die Visser toont voor zijn gasten, zijn team én zijn omgeving. ‘Zo hecht hij er veel waarde aan dat ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt zich ontwikkelen in zijn team. Dat is echt kenmerkend voor Patrick, terecht dus dat hij deze award in ontvangst mag nemen.’

Visser zelf reageert bescheiden: ‘Ik voel mij ontzettend vereerd dat ik deze award in ontvangst mag nemen. Dit is niet alleen een erkenning voor mij als restaurantmanager, maar ook voor ons als team. Succes bereik je samen.’

Spilfunctie in de organisatie

Met de Ray Kroc Award erkent en beloont McDonald’s de prestaties en resultaten van de beste restaurantmanagers die een spilfunctie in de organisatie vervullen met veel verantwoordelijkheid. Restaurantmanagers geven gemiddeld leiding aan 80 tot 100 medewerkers.

Negentig procent is zijn of haar carrière begonnen als crewlid. Om restaurantmanager te worden, biedt McDonald’s een speciaal management curriculum, waarin alle facetten van het ondernemerschap aan bod komen. Het curriculum duurt gemiddeld 4,5 jaar, waarin zij leren een team zo optimaal mogelijk te leiden.

Compleet verzorgde reis

De winnaars van de Ray Kroc Award worden, samen met een introducé, uitgenodigd voor een compleet verzorgde reis in april 2020 naar de stad Orlando in de Verenigde Staten. Daar wordt de Ray Kroc Award op feestelijke wijze aan hen uitgereikt. Daarnaast ontvangen alle winnaars een cheque voor hun bijzondere prestatie.


Reageer op dit artikel