nieuws

Nieuwe bestelsite Pizza Maffia wil ondernemers helpen met online vindbaarheid

Bedrijfsvoering 280

Nieuwe bestelsite Pizza Maffia wil ondernemers helpen met online vindbaarheid

Een eigen bestelsite is stap één, maar hoe zorg je ervoor dat je als kleine ondernemer online vindbaar bent? Pizza Maffia, een nieuwe bestelsite, wil bezorgrestaurants hierbij helpen.

Pizza Maffia is een overzichtswebsite met alle bezorgrestaurants in de buurt, inclusief een online menukaart en contactgegevens om het eten rechtstreeks bij de restauranthouders te bestellen. Restaurants hoeven geen commissie te betalen, en kunnen zelf de menu’s en openingstijden updaten.

500 restaurants

Pizza Maffia is begonnen in Amstelveen, waar zestig restaurants zijn aangesloten. Inmiddels is het platform actief in 98 steden, met in totaal 500 restaurants op de site. Ook ketens als Domino’s Pizza, New York Pizza en Sparerib Express zijn vertegenwoordigd op Pizza Maffia.

Vergelijkingssite

Pizza Maffia blijft voorlopig nog een vergelijkingssite, zonder bestelknop. Het platform is vooral gunstig voor de online vindbaarheid van de aangesloten restaurants, zegt oprichter Hans Boersma van Digital Wizards, het marketingbureau achter Pizza Maffia. ‘In principe doet Thuisbezorgd dat ook, en die vraagt daar commissie voor.’

Op termijn wil Boersma wel een bestelmodule toevoegen. ‘Maar we willen eerst kijken hoe dit gaat lopen.’ Om een bestelmodule te realiseren, staat er een doneerknop op de website waarmee het platform 7000 euro hoopt op te halen.

Betalen voor ranking

Boersma wijst daarnaast op het nieuwe verdienmodel dat Thuisbezorgd wil introduceren. ‘Restaurants gaan betalen voor hun plekje op de lijst met zoekresultaten. Dan ben je als ondernemer nog meer geld kwijt en wordt het voor kleine restaurants heel lastig om zichtbaar te zijn.’

Heft in eigen hand

Pizza Maffia is er volgens Boersma dan ook met name voor de kleine restaurants. ‘Je ziet op verschillende plekken dat restaurants het heft in eigen hand nemen en samen optrekken in een lokale bezorgservice. Maar ze zijn geen experts in online marketing en websites bouwen, dat besteden ze uit aan een externe partij, wat natuurlijk geld kost. Wij zijn een online marketingbureau, gespecialiseerd in het bouwen van websites en ze vervolgens vindbaar maken op Google.’

Prestigeproject

Volgens Boersma is het verdienmodel van Pizza Maffia iets voor latere zorg. ‘Als het echt gaat lopen, kunnen we bijvoorbeeld reclamebanners plaatsen op de site. Wij zien het op dit moment vooral ook als prestigeproject, een showcase dat we aan potentiële klanten kunnen presenteren.’


Reageer op dit artikel