nieuws

Kwalitaria ontwikkelt YouTube-serie voor tieners

Bedrijfsvoering 611

Kwalitaria ontwikkelt YouTube-serie voor tieners

Kwalitaria heeft in samenwerking met digitaal content bureau Hot Pepper een YouTube-serie ontwikkeld met en voor tieners. De cafetariaformule hoopt hiermee meer bekendheid onder die doelgroep te genereren.

Tieners on Tour is een YouTube-serie waarin tieners uitdagende opdrachten uitvoeren, zoals fierljeppen, waterskiën en karten. Twee groepen van elk drie tieners reizen in acht afleveringen van het Noorden naar het Zuiden van Nederland. Na elke dag slaapt de winnende groep in een luxe hotel en mogen de verliezers een tentje opzetten in een Kwalitaria-vestiging.

De winnaars aan het eind van de rit krijgen een jaar lang gratis friet van Kwalitaria. Ook de kijker kan voor een jaar gratis friet winnen.

Meer jongeren aanspreken

Kwalitaria wil meer jonge mensen aanspreken, zegt Roos Hofman, junior marketing coördinator bij FFC. ‘En ik denk dat je dat moet doen op de kanalen waar zij ook actief zijn. YouTube is samen met Snapchat en Instagram een van de snelstgroeiende socialmediakanalen. Jongeren kijken veel vlogs, dus wij vonden dat we die met Kwalitaria ook moesten maken.’

Tieners on Tour is bedacht in samenwerking met het creatieve bureau Hot Pepper. De serie wordt uitgezonden op het YouTube-kanaal Tieners, een platform van Hot Pepper. ‘Tieners is best bekend onder jongeren’, weet Hofman. ‘Dat kanaal heeft meer dan 73 duizend abonnees.’

Bekijk de trailer van Tieners on Tour

Kwalitaria herkennen en erkennen

Het doel voor Kwalitaria is niet directe verkoop. ‘Het is niet conversiegericht. We willen het merk voorbij laten komen bij jongeren, en we hopen dat zij Kwalitaria gaan herkennen en erkennen.’ Tieners on Tour is puur een online campagne, die alleen online wordt gepromoot en niet in de vestigingen is terug te vinden.

48 duizend views

Of er een tweede seizoen komt, is nog niet bekend. ‘We willen wel meer gaan doen met YouTube’, verklapt Hofman. ‘En tot nu toe zijn beide partijen erg tevreden. De eerste aflevering is meer dan 48 duizend keer bekeken.’

Elke dinsdag rond de klok van 16.00 uur begint de live stream van Tieners on Tour, waarbij kijkers dus ook kunnen chatten. Op dinsdag 3 september wordt alweer de vierde aflevering van de serie uitgezonden.


Reageer op dit artikel