nieuws

Burger King verkoopt meer snacks en zet in op plantaardig

Bedrijfsvoering 419

Burger King heeft het voorbije kwartaal meer hamburgers, friet en frisdrank aan de man gebracht. De keten kreeg er in een jaar tijd bijna duizend nieuwe vestigingen bij. Ook de oudere restaurants krikten de omzet op, maakt moederbedrijf Restaurant Brands International bekend.

Burger King verkoopt meer snacks en zet in op plantaardig

Het tweede kwartaal van 2019 was een mooi kwartaal voor Burger King: de omzet steeg. Investeringen in digitale bestelborden en bezorging moeten nog meer klanten naar de vestigingen van Burger King lokken, maakte topman José Cil bekend. Ook de eerder aangekondigde introductie van de veganistische Impossible Whopper in de Verenigde Staten moet voor meer klandizie zorgen.

Vraag naar vega groeit ook bij Burger King

Impossible Foods, Amerikaanse producent van vegetarische burgers, gaat op grote schaal plantaardige hamburgers leveren aan Burger King. Onlangs maakte het bedrijf bekend de productie op te voeren door een samenwerking aan te gaan met vleesleverancier OSI Group, die nu al vleesproducten maakt voor de Amerikaanse fastfoodketen, meldt De Volkskrant.

Sinds april levert Impossible Foods de vegetarische Impossible Whopper aan 59 Burger King-vestigingen rond St. Louis. De verwachting is dat deze plantaardige hamburger binnenkort in zevenduizend vestigingen verspreid over de Verenigde Staten ligt, dankzij deze nieuwe overeenkomst. Het bedrijf speelt hiermee in op de groeiende vraag onder milieubewuste jongeren die minder vlees willen eten.

Omzet moederbedrijf Restaurant Brands steeg, winst daalde

Restaurant Brands, het moederbedrijf van Burger King, is ook het concern achter de caféformule Tim Hortons en kipketen Popeyes. Alle 26.000 vestigingen bij elkaar voerden de verkopen met 8 procent op. De omzet van Restaurant Brands zelf, dat alleen met franchisezaken werkt, steeg met circa 4 procent tot 1,4 miljard dollar.

De winst van Restaurant Brands daalde op jaarbasis met 18 procent tot 257 miljoen dollar. Het bedrijf legde meer geld opzij voor belastingen en zag de operationele kosten stijgen.

Reageer op dit artikel