nieuws

Verhage Oud-Beijerland geopend; voorbeeld van nieuwe koers

Bedrijfsvoering 586

Verhage Oud-Beijerland geopend; voorbeeld van nieuwe koers

Ondernemer Riccardo Indino heeft op woensdag 26 juni Verhage Oud-Beijerland geopend. Het is de 41e vestiging van de formule en de eerste in de Hoeksche Waard. De locatie is volgens de formule perfect voor de nieuwe koers, op weg naar een allround eetgelegenheid.

Verhage Oud-Beijerland is gevestigd op een plein in het centrum van Oud-Beijerland. In pand zat voorheen tapasrestaurant Que Pasa. Om de zaak om te toveren tot een Verhage, is het van top tot teen aangepakt. Zowel de binnen- als buitenkant zijn voorzien van een geheel nieuwe uitstraling en interieur.

Het restaurant heeft een oppervlakte van 83 vierkante meter en beschikt over 44 zitplaatsen. Ook het terras speelt een belangrijke rol met zijn 39 zitplaatsen. De zaak wordt gerund door Riccardo Indino, een in Italië geboren ondernemer met veel horeca-ervaring in Italië en Nederland. In het verleden was hij onder meer restaurant- en operationeel manager bij McDonald’s en Burger King in Rotterdam en omstreken.

Zelfstandigheid en saamhorigheid

‘Ik heb vorig jaar zomer voor het eerst contact gehad met Verhage’, zegt Indino. ‘Het concept spreekt me heel erg aan, vanwege de breedte van het assortiment, de uitstraling van de vestigingen en de cultuur binnen het bedrijf. We zijn allemaal zelfstandig ondernemer, en tegelijkertijd is er een grote saamhorigheid.

Uniek in de omgeving

Volgens Indino is zijn zaak onderscheidend ten opzichte van andere horeca in de omgeving. ‘Er zijn verschillende horecazaken op het plein, maar we vullen elkaar goed aan. Er zijn wel cafetaria’s en snackbars in Oud-Beijerland, maar niet met dit assortiment. Verhage is echt gericht op sfeer en beleving, met een warm interieur. Daarmee zijn we uniek in Oud-Beijerland.’

Verhage Oud-Beijerland

Riccardo Indino opent zijn zaak, Verhage Oud-Beijerland.

Genoeg personeel

De ondernemer heeft geen problemen gehad met het aantrekken van medewerkers. ‘Gelukkig hadden we heel veel sollicitanten. Ik denk dat dat te danken is aan de werving. We hebben een Whats App-nummer opgesteld waar mensen gegevens op achter konden laten. Heel laagdrempelig, dat is vooral fijn voor de jeugd. Verder hebben we ook via Instagram geworven, we hebben de ramen beplakt en natuurlijk mond-tot-mondreclame. Blijkbaar is er iets met de naam Verhage wat de jeugd aantrekt.’ Indino werkt met een jong team van 16 medewerkers, voornamelijk part-timers.

Meerdere eetmomenten

De locatie van de zaak – in het centrum van een dorp met veel traffic – is perfect voor de koers die Verhage is ingeslagen. De formule richt zich op meerdere eetmomenten op een dag. Volgens marketing manager van Verhage Kevin ter Maten wordt die insteek standaard bij de nieuwe Verhage-vestigingen.

‘Daarbij kijken we kritischer dan voorheen naar locatie. We hebben altijd in de wijk gezeten. Nu gaat onze voorkeur uit naar kleinere stadskernen en winkelgebieden. Daar voelen we ons prettig, op die doelgroep zijn we ingespeeld.’


Reageer op dit artikel