nieuws

Eetwinkel-ondernemers krijgen eigen website

Bedrijfsvoering 371

Iedere Eetwinkel-ondernemer heeft sinds kort een eigen, persoonlijke website die naar eigen voorkeur kan worden ingevuld. Dit verbetert de lokale online zichtbaarheid en vindbaarheid, zegt Eetwinkel.

Eetwinkel-ondernemers krijgen eigen website
Eetwinkel Polly. Foto: Studio38c

Eetwinkel heeft de afgelopen maanden flink geïnvesteerd in het ombouwen van de website van een algemene website van het concept Eetwinkel naar een unieke website die volledig georiënteerd is op de lokale ondernemer. Zo kan iedere ondernemer online zijn of haar eigen verhaal vertellen. De websites hebben wel een eenduidige uitstraling.

Voorheen werden mensen die online naar een specifieke locatie zochten naar de algemene Eetwinkel-site geleid waarop ze vervolgens de betreffende cafetaria konden opzoeken. Door de nieuwe site toont Google meteen de link naar de website van de ondernemer.

Lokale marketing

‘De voormalige website, van medio 2015, voldeed niet meer aan onze visie’, zegt conceptmanager Jan-Hein Aarts. ‘Eetwinkel is de afgelopen jaren flink gegroeid, zelfs qua ledenaantal bijna verdubbeld, waardoor het hoog tijd werd om de focus van de website te verleggen. Naar aanleiding hiervan hebben we een werkgroep opgericht, waar een aantal Eetwinkel-ondernemers ook deel van uitmaakte, wat geresulteerd heeft in een volledig nieuwe focus van de website op de lokale marketingstrategie.’

Eten enZo sluit zich aan bij Eetwinkel

Eten enZo sluit zich aan bij Eetwinkel

Eetwinkels ook online uniek

De nieuwe website focust volgens Aarts volledig op het optimaliseren van de lokale online zichtbaarheid en vindbaarheid van de individuele Eetwinkel. ‘Met deze persoonlijke websites willen we de ondernemers nu ook een duidelijke online meerwaarde bieden. Al onze Eetwinkels zijn namelijk uniek en hebben verschillende speerpunten die in de voormalige website onvoldoende naar voren kwamen.’

Elke ondernemer beslist nu zelf waar online de nadruk op wordt gelegd. Voor de ene ondernemer zijn de mogelijkheden van catering en het verhuren van een frietwagen erg belangrijk, terwijl bij de ander lokale acties, nieuwe producten of een social media-actie meer aandacht verdienen.

Eetwinkel website

Een onderdeel van de website van Eetwinkel Polly in Bemmel.

Meer beleving

Daarnaast is het ontwerp van de website volgens Eetwinkel meer van deze tijd, waarbij het beeldmateriaal meer beleving biedt. Daarnaast is nu ook in website een overzichtelijke lokale online bestelmodule opgenomen. Consumenten kunnen dus van af nu niet alleen vanaf de bestelapp of bestelzuil hun bestelling doorgeven, maar ook via de website.

Eetwinkel Van Kol: lokaal met karakter

Eetwinkel Van Kol: lokaal met karakter

Social media en routebeschrijving

‘Ook kunnen ondernemers een social media-module toevoegen, zoals een module voor Facebook- of Instagram-berichten’, zegt Patrick Bezuijen, eigenaar van Eetwinkel ’t Hoekje en deelnemer aan de werkgroep. ‘Zo is de website altijd up to date.’

Een ander pluspunt is volgens Beuzijen de snelheid en het gemak waarmee gebruikers een routebeschrijving kunnen krijgen. ‘Je ziet een kaartje en klikt op ‘snelste route’. Dan ga je gelijk naar Google Maps met de routebeschrijving.’


Reageer op dit artikel