nieuws

AnyTyme lanceert eigen koffiemelange en geeft baristatraining

Bedrijfsvoering 299

AnyTyme heeft een eigen koffiemelange ontwikkeld voor de aangesloten ondernemers. De Hanos-formule biedt daarnaast advies en training om het koffie-aanbod in de cafetaria’s een upgrade te geven.

AnyTyme lanceert eigen koffiemelange en geeft baristatraining

‘Onze Koffie’ is één van de nieuwe concepten die AnyTyme de komende tijd uitrolt. Het concept wordt ondersteund met kop en schotels voor espresso, koffie en cappuccino en latte-glazen. Er is een koffiekaart met reguliere koffie, specialty koffie, thee een warme choco. Tevens zijn er volledig verzorgde baristatrainingen op locatie. Daarnaast adviseert de formule ondernemers op het gebied van apparatuur, installatie en onderhoud.

Volle smaak

De koffie zelf heeft body en is rond en robuust van smaak, zo laat AnyTyme weten. Het is een combinatie van citrusfruit met een diversiteit aan chocoladetinten. Mede door de samenstelling – Brasil, Vietnam en Honduras – krijgt deze koffie een volle, vriendelijke smaak mee. Ook in melkkoffies blijft deze melange zijn smaken goed behouden.

Lokale boeren

De koffie is afkomstig van Rainforrest Alliance-gecertificeerde plantages. Deze plantages leveren niet alleen een uitstekende kwaliteit koffie, maar beschermen tevens de natuur en dragen bij aan het verbeteren aan de leef- en werkomstandigheden van de lokale boeren. De koffiebonen zijn verpakt in zakken van 500 gram met een eigen etiket en versheidventiel. Het is voor AnyTyme-ondernemers ook mogelijk om de koffiebonen los te verkopen.

Meer koffie bij AnyTyme

Volgens formulemanager Han Wonink heeft AnyTyme het koffieconcept ontwikkeld vanwege de vraag van de ondernemers. ‘Er zijn namelijk steeds meer ondernemers die met koffie bezig zijn en veel koffie verkopen. Sommigen hebben zelfs een pistonmachine. Koffie is geen service-artikel meer. Daarom is het gaaf dat we nu onder ons eigen label koffie kunnen serveren.’

Lunchroom

Het upgraden van het koffie-aanbod past in de ontwikkeling die de formule doormaakt, zegt Wonink. ‘Koffie wordt steeds belangrijker, dat zien we al jaren. En AnyTyme wordt steeds meer cafetaria/lunchroom. We willen de momenten vanaf 10.00 uur en 15.00 uur meer gaan invullen.’ De formule is dan ook bezig met een speciaal assortiment voor die tijden van de dag. Daarnaast werkt AnyTyme aan een vernieuwd softijsconcept.

Reageer op dit artikel