nieuws

The Avocado Show opent to go-vestiging

Bedrijfsvoering 124

De eigenaren van restaurant The Avocado Show breiden hun concept uit met een to go-vestiging: The Avocado Show Boutique. De eerste boutique heeft de deuren geopend aan de Willemsparkweg in Amsterdam Zuid.

The Avocado Show opent to go-vestiging

The Avocado Show Boutique is een afhaalrestaurant. Het compacte menu bestaat uit onder andere avocado-toast, salades, poké bowls en de Avogarden, die binnen enkele minuten besteld, gemaakt en geserveerd worden.

Met de opening van deze eerste boutique is het concept van ondernemers Ron Simpson en Julien Zaal klaar voor internationale uitbreiding. Simpson: ‘We hebben alle wijze lessen van het restaurant en onze fans samengevat om het concept van The Avocado Show overal ter wereld neer te kunnen zetten.’

Kioskformules

Eind 2017 ontving het duo al een miljoeneninvestering van investeringsbedrijf Orange Wings van ‘avocadovedetten’ Shawn Harris en Adrielle Dankier. Zaal: ‘Voordat het restaurant überhaupt open was hadden we 80 franchise-aanvragen binnen. Inmiddels staat de teller op ruim 200 geïnteresseerde partijen over de heel wereld. Wij gaan met The Avocado Show echt voor een city take-over met meerdere locaties: een restaurant, meerdere boutiques en een handige kioskformule voor stations. We willen het meteen goed doen.’

The Avocado Show Boutique

<

The Avocado Show Boutique heeft plek voor zo’n 15 gasten, het terras verdubbelt dat. In eerste instantie gaat het bedrijf samenwerken met Foodora, voor maaltijdbezorging in een straal van 2,5 kilometer. Om de kunstige avocadocreaties net zo mooi op de keukentafel te krijgen als in The Avocado Show was nog een flinke uitdaging’, vertelt Simpsom. Op maat gemaakte packaging bleek de oplossing. Door de verpakking en de gerechten perfect op elkaar aan te sluiten, kunnen gerechten goed beschermd vervoerd worden. We zagen ook dat ons menu het beste tot zijn recht komt op een donkere ondergrond, dus kozen we voor donkere en duurzame packaging om onze stijl van foodfotografie en de merkfilosofie terug te laten komen in elke bestelling.’

Over The Avocado Show

The Avocado Show opende in maart 2017 als eerste avocadorestaurant in Europa. Nog voor er een bord geserveerd werd had de zaak van Ron Simpson, Julien Zaal en Jaimie van Heije al meer dan 50.000 fans op social media, zonder media-investering publicaties in ruim 60 landen en meer dan 80 franchise-aanvragen. Inmiddels is de fanbase gegroeid tot 100k op Instagram en 65k op Facebook.

The Avocado Show serveert gerechten waarbij het draait om de avocado en de show, maar ook de smaak en de presentatie.  Gerechten zijn bereid met milieu- en maatschappelijk verantwoord geproduceerde avocado’s. In september 2017 ontving The Avocado Show een miljoeneninvestering van Orange Wings, het investeringsbedrijf van avocadovedette Shawn Harris, waarmee het restaurantmerk internationaal zal uitbreiden en een avocadoproductenlijn lanceert.