nieuws

Nieuwe website Family focust op beleving en online bestellen

Bedrijfsvoering 173

De website van Family heeft een grondige make-over gekregen. Gezien de vernieuwde huisstijl en de ontwikkelingen in maaltijdbezorging was dat volgens FHC Formulebeheer hard nodig.

Nieuwe website Family focust op beleving en online bestellen

Net als in de vestigingen van Family is het ook de bedoeling om online een meer huiselijke sfeer te creëren. Vooral beeld is erg belangrijk op de nieuwe website van Family, zegt marketing manager Chantal van der Meer. ‘Door te werken met veel mooie productfoto’s, kwaliteitsfoto’s van vestigingen en foto’s van mensen, willen wij de websitebezoeker een duidelijk beeld geven van wie wij zijn en wat wij doen. We laten hiermee graag zien dat Family een echt fast casual dining-concept is waar de gast eigenlijk de hele week welkom is voor allerlei verschillende maaltijden.’

Family investeert volgens Van der Meer al langere tijd veel in goede productfoto’s. ‘En de nieuwe website is bij uitstek een medium om deze beelden ook te laten zien.’

Online bestellen stimuleren

Online bestellen en bezorgen spelen een grote rol op de nieuwe website van Family. Door de online bestellen een prominenten plek te geven op de site, wil Family bezoekers stimuleren daar meer gebruik van te maken. De knop ‘online bestellen’ staat direct zichtbaar bovenaan op de pagina en ook onder de openingstijden van de vestiging.

Van der Meer: ‘Natuurlijk doet nog niet iedere vestiging aan online bestellen, maar we zien wel dat steeds meer ondernemers overstag gaan. Door het online bestellen ook op de nieuwe website te stimuleren, verwachten we nog meer ondernemers over de balk te krijgen.’

Duidelijk over bezorging

Daarnaast was het op de vorige website niet altijd even duidelijk of de vestiging ook bestellingen bezorgt. Ontwerpbureau Mooijontwerp bedacht daarvoor de Familyspeldjes, die aangeven of een vestiging alleen bezorgt (door middel van een tasje) of ook bezorging aanbiedt (een scootertje). ‘Deze oplossing geeft de gast veel duidelijkheid over de mogelijkheden. Onze vorige website is gebouwd in de tijd dat bezorgen nog helemaal niet tot de mogelijkheden behoorde en dat was best lastig. Met onze nieuwe website zijn we weer helemaal bij.’

Family zet vol in op lunchmoment

Family zet vol in op lunchmoment

Geschikt voor mobiele telefoons

Tot slot is bij het bouwen van de website ook rekening gehouden met de mobiele gebruiksvriendelijkheid. En dat is nodig, gezien het feit dat steeds meer mensen gebruikmaken van mobiele apparaten, en minder van computers. ‘Het is ontzettend frustrerend als je op je telefoon een website bezoekt en deze werkt niet’, weet Van der Meer. ‘Denk aan afbeeldingen die half wegvallen en functies die niet goed werken.’ Doordat de website geschikt is voor mobiele apparaten, verwacht Van der Meer dat er meer bestellingen binnen zullen komen.

De website is bedacht en vormgegeven door Mooijontwerp. RV Webdiensten heeft de website gebouwd.

Family

De nieuwe huisstijl van Family is onder meer te bewonderen bij de onlangs geopende Family Apeldoorn.

Uitrol nieuwe huisstijl Family

Na de lancering van het vernieuwde Family concept begin 2017 zijn er acht vestigingen omgebouwd. Het vernieuwde concept is nu al te vinden in Barneveld, Winschoten, Honselersdijk, Fijnaart, Steenbergen, Heemskerk, Beverwijk, Apeldoorn en Tilburg. Later in 2018 zullen nog drie nieuwe Family vestigingen de deuren openen.

Reageer op dit artikel