nieuws

Nieuwe Kwalitaria Délifrance in veelbelovend winkelcentrum

Bedrijfsvoering 349

Ondernemer Arend Roest heeft een Kwalitaria Délifrance geopend in het gloednieuwe centrum van Leidsche Rijn. Daarmee is hij onderdeel van een veelbelovende ontwikkeling in het Utrechtse stadsdeel.

Nieuwe Kwalitaria Délifrance in veelbelovend winkelcentrum

Kwalitaria Délifrance in het nieuwe Leidsche Rijn Centrum is 150 vierkante meter groot met 43 zitplaatsen en is vormgegeven in de nieuwste stijl. Het terras biedt nu plek voor twaalf personen, maar dat moeten er meer worden. Op dit moment werken er negen mensen in de zaak, het doel is vijftien.

In de loop

Arend Roest zit met zijn zaak prima in de loop, aan de rand van het nieuwe winkelcentrum, tegen een woonwijk aan. ‘Iedereen die vanuit de woonwijk naar het winkelcentrum gaat, komt langs mij’, vertelt Arend Roest. ‘Ook mensen die naar het treinstation gaan, komen hier langs.’

Het enige nadeel is dat hij niet in de winkelstraat zelf zit. ‘Maar ik ben wel zichtbaar voor het winkelend publiek. En dit is de enige straat waar auto’s mogen rijden. Er is een parkeergarage onder het centrum met plek voor 1400 auto’s waar je twee uur gratis kunt parkeren.’

Roest komt niet uit de cafetariabranche, maar heeft wel horeca-ervaring. Hiervoor runde hij speelparadijs Ballorig in Gouda. ‘2000 vierkante meter met vergelijkbare horeca. Dat was zeer succesvol. Daarvoor werkte ik bij mijn schoonouders in de discotheek.’

Bruisend centrum

Leidsche Rijn Centrum is op 16 mei voor een deel geopend. In september volgt het tweede deel. Er is veel geïnvesteerd om dit tot een bruisend winkel- en horecagebied te maken. Er zijn 130 winkels, meer dan 20 horecazaken, een grote Jumbo-supermarkt, 760 woningen en kantoorruimtes. Het winkel- en horecagebied ligt vlak naast het treinstation van Leidsche Rijn. ‘Ze verwachten 175.000 bezoekers per week’, weet Roest. ‘Ik hoop dat dat uitkomt.’

Kwalitaria-Délifrance-Leidsche-Rijn-3

Concurrentie

Bezoekers hebben qua eten en drinken in ieder geval een ruime keuze, zeker op het gebied van fastservice. Zo zijn Bram’s Gourmet Frites, Five Guys, Domino’s Pizza en Starbucks er ook neergestreken. Roest ziet daar echter geen directe concurrentie in. ‘In principe is iedereen die eten verkoopt natuurlijk een concurrent. Maar Bram’s heeft friet met toppings, maar geen milkshakes. Starbucks heeft koffie maar geen friet, en Five Guys heeft geen verse broodjes, salades of smoothies.’

Volgens Roest komt alles samen in zijn zaak. ‘Ons assortiment is zeer uitgebreid, de combinatie Kwalitaria en Délifrance is echt voor een breed publiek.’

Reageer op dit artikel