nieuws

Startende ondernemer opent Frietbakkerie met duidelijke visie

Bedrijfsvoering 993

Bjorn Tooren heeft in Assen De Frietbakkerie geopend. Hoewel dit zijn eerste bedrijf is, weet hij heel goed hoe hij zijn zaak moet positioneren.

Startende ondernemer opent Frietbakkerie met duidelijke visie

De Frietbakkerie in het centrum van Assen is 100 vierkante meter groot met een zitgedeelte van 50 vierkante meter. In totaal zijn met binnen en buiten bij elkaar 30 zitplaatsen. Het interieur heeft Tooren zelf gebouwd. ‘Niet hip en modern, maar wel sfeervol met steigerhout, steigerbuizen en veel krijt.’

Concurrentie

De Frietbakkerie heeft wel te maken met concurrentie. De Drentse Friethut zit 200 meter verderop in het centrum. Volgens Tooren voert die zaak echter een iets ander concept. ‘Die hebben bijvoorbeeld friet met toppings. Dat doe ik niet. Dan wordt het frietje duurder, en ik zit juist laag in de prijs. Een standaard friet kost bij mij € 2,75. Een goede prijs/kwaliteitsverhouding.’

Meer diversiteit

Daarnaast verkoopt De Frietbakkerie ook ambachtelijke snacks. De kroketten komen van Krokettenkunst in Nieuw-Weerdinge en zelf maakt Tooren eierballen. ‘En ik heb verse burgers en vers belegde broodjes. Meer diversiteit dus, ik denk dat ik daar een bredere doelgroep mee bereik.’ Het brood dat hij gebruikt, komt van een bevriende bakker.

Ervaring bij Plaza en Kwalitaria

Tooren is goed bekend met de frituurbranche, waar hij reeds negen jaar werkervaring heeft opgedaan. Hij begon bij Plaza De Halte in Vries en was later vijf jaar lang bedrijfsleider van Kwalitaria Kloostervest in Assen. ‘Ik heb heel snel leren openen, sluiten, bestellen. En ik moest natuurlijk mensen aansturen. Dat beviel me wel, dit werk is echt voor mij weggelegd. Ik wilde altijd al voor mezelf beginnen, maar dan met een ander bedrijf op een A-locatie. Vrienden van mij kochten dit pand in het centrum en dat heb ik nu gehuurd.’

Reageer op dit artikel