nieuws

Prijsvergelijker van maaltijdbezorgers gelanceerd voor consument

Bedrijfsvoering 367

Consumenten kunnen voortaan kiezen welke bezorgdienst de maaltijd komt brengen. Als een restaurant met verschillende maaltijdbezorgers werkt, kunnen de kosten namelijk nogal verschillen. Daarom is er een nieuwe vergelijkingssite gelanceerd waar consumenten direct kunnen kiezen en bestellen.

Prijsvergelijker van maaltijdbezorgers gelanceerd voor consument

Bitebuddy.nl, een initiatief van Sven van Rooijen, Ton Dirkx en Stacey McKenzie-Vass, is een nieuwe website die het mogelijk maakt om de verschillende prijzen en bezorgtijden van online maaltijdbezorgers te vergelijken. Deze ondernemers werken samen met partijen als Deliveroo, Hungry en Thuisbezorgd.

Bitebuddy toont de consument een duidelijk overzicht met actuele bezorgtijden en –kosten. Dit overzicht wordt samengesteld door het aanbod van de aangesloten bezorgdiensten te verzamelen en te vergelijken. Zo ziet de bezoeker direct het totaalaanbod en is het nog makkelijker een maaltijd te bestellen voor de laagste prijs. Het gebruikersgemak is gelijk aan huidige websites van maaltijdbezorgers: adres invullen, restaurant kiezen en je rekent af bij de bezorgdienst naar keuze.

Verschillende prijzen voor bezorging

Van Rooijen: ‘Wij weten uit eigen ervaring dat het online bestellen van een maaltijd soms onoverzichtelijk kan zijn. Zo rekenen bezorgdiensten verschillende prijzen voor de bezorging van dezelfde maaltijd van hetzelfde restaurant. Dan heeft de ene dienst een week gratis bezorging en de ander 20 procent korting op dinsdag. Ook zagen wij een verschil in de aangeboden bezorgtijden. Het bracht ons op het idee deze data te bundelen en een actueel overzicht te creëren, zodat je altijd weet waar je de beste deal kunt vinden.’

Thuisbezorgd krijgt serieuze concurrentie

Thuisbezorgd krijgt serieuze concurrentie

Website Bitebuddy

Ondanks dat de website zojuist gelanceerd is, denken de oprichters van Bitebuddy al aan de toekomst. ‘We zijn hard op weg om meer maaltijdbezorgers aan ons te binden’, aldus Dirkx. ‘Daarnaast willen we de website verder optimaliseren en ons richten op zaken die de consument blij maken. Daarbij kun je denken aan kortingsacties of een eigen account met favorieten. We zijn dus zeker nog niet klaar.’

Verdrievoudigde markt

De wereld van online eten is groeiende. Thuisbezorgd was lang de enige aanbieder. Met de komst van partijen als Deliveroo, Hungry, UberEats, Foodora en kleinere lokale spelers is het speelveld divers geworden. Niet voor niets verdrievoudigde de markt voor maaltijdbezorgingen in de periode van 2014 tot 2017 met een geschatte omzet in 2017 van 1,3 miljard euro. Voor 2018 is de prognose dat deze omzet nog eens met 20 procent zal toenemen, zo bleek uit een eerder rapport van ABN Amro.

Deliveroo, Foodora en UberEats gaan nu serieus de concurrentiestrijd aan met Thuisbezorgd in Nederland. De drie gaan, net als Thuisbezorgd dat doet, ook in zee met restaurants die met eigen bezorgers werken. Dat meldde het Financieele Dagblad eerder op basis van bronnen in de markt. De buitenlandse spelers zouden te weinig verdienen met hun eigen bezorgers.

Reageer op dit artikel