nieuws

Plaza opent vestiging in tankshop

Bedrijfsvoering 898

Sligro opent binnenkort een vestiging van Plaza in een tankshop, in samenwerking met De Haan Minerale Oliën. Het concept heet Tony’s Plaza. Sligro presenteert hiermee een nieuwe look & feel en test een nieuw bezorgconcept. 

Plaza opent vestiging in tankshop

Eind juni opent Tony’s Plaza IJsselstein, een nieuwe locatie in een tankstation van De Haan Minerale Oliën, dat zo’n 150 tankstations in Nederland exploiteert. Dit is een vestiging waarbij een nieuw businessmodel wordt getoetst: een cafetaria in een tankstation met maaltijdbezorging.

American style diner

De locatie wordt een blend tussen de formule van Sligro en Tony’s Streetfood. Dit is een American style diner concept van De Haan. Er zijn momenteel drie tankstations van De Haan met Tony’s Streetfood, de vierde is in de maak.

Plaza

Hoogwaardiger meubilair

Sligro pakt deze kans om een aantal formule-elementen van Plaza te vernieuwen: interieur, digitale menupresentatie, foodpresentatie en bezorgconcept. Sligro kiest in deze vestiging voor een nieuw interieur met hoogwaardiger meubilair. ‘Qua look & feel wat stoerder’, zegt Gijs Verhagen van Sligro, die nauw betrokken is bij het concept. ‘Voor ons is dit een mooie kans om het niveau van Plaza naar 2.0 te brengen.’

Afhaal en zitgedeelte

De gehele tankshop is straks Tony’s Plaza, vertelt Verhagen. ‘Je ziet meteen als je binnenkomt rechts achterin een bakwand, dat is het afhaalgedeelte met een paar zitplaatsen. Daarnaast, afgescheiden door een scherm, het zitgedeelte met ongeveer veertig zitplaatsen.’ Er is één counter voor de cafetaria en het afrekenen voor de pomp. Verder zijn er ‘normale’ tankshopartikelen te koop, zoals zoetwaren, autogebonden serviceartikelen, tabak en een groter assortiment non-alcoholische dranken.

Op het gebied van foodpresentatie is de formule al een nieuwe weg ingeslagen. Recent werd de nieuwe Royal-lijn geïntroduceerd, een assortiment van friet met luxe toppings en burgers met luxe ingrediënten.

Nadruk op fotografie

In de vernieuwde stijl komt er op de schermen en op de menu’s meer nadruk te liggen op fotografie in plaats van een uitgebreide assortimentslijst. De nieuwe menupresentatie is ontwikkeld in samenwerking met De Digitale en wordt na Tony’s Plaza IJsselstein als eerste ingevoerd bij de nieuwe Plaza-vestiging in Wijhe, bij Zwolle.

Plaza

Presentatie tijdens formuledag Plaza

Het doel is om eind juni van start te gaan met Tony’s Plaza IJsselstein. De nieuwe narrowcasting wordt aan alle Plaza-ondernemers gepresenteerd tijdens de formuledag op 25 juni. Ondernemers kunnen dan besluiten of ze deze ook willen voeren. De Haan en Sligro hebben daarnaast andere locaties op het oog voor Tony’s Plaza.

Interieur en bezorgconcept

Er wordt naar aanleiding van Tony’s Plaza ook bekeken welke elementen uit het interieur geschikt zijn voor ‘reguliere’ vestigingen. Ook is er een bezorgconcept ontwikkeld, mede door de casus met De Haan. Het effect daarvan zal nauwlettend worden gevolgd binnen Tony’s Plaza.

Plaza

Nieuw businessmodel

Nicole in ’t Velt is formulemanager bij De Haan en verantwoordelijk voor de concepten Tony’s Streetfood en Tony’s Plaza. ‘We werkten al nauw samen met Sligro, zij beleveren onze tankstations. We zien dat steeds meer tankstations onbemand raken. En een gemiddelde tankshop is vaak niet leuk of gezellig en heel erg afhankelijk van tabak. Voor de toekomst moeten we ons businessmodel dus aanpassen. Een tankstation moet leuk zijn een aansluiten op de behoeftes van de consument. Wij geloven in de pijlers food, koffie en service.’

Reageer op dit artikel