nieuws

Vereniging van maaltijdbezorgers groeit

Bedrijfsvoering 31

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is weer een stukje gegroeid. Twee nieuwe bezorgketens hebben zich bij de club aangesloten.

Vereniging van maaltijdbezorgers groeit

Het gaat om SushiPoint en Johnny’s Burger Company. ‘Met twintig vestigingen van SushiPoint en achttien vestigingen van Johnny’s Burger Company zien wij deze bezorgrestaurants als mooie aanwinst voor de NLVVM. We kunnen ervaringen en kennis goed met elkaar delen, want de maaltijdbranche is constant in ontwikkeling’, vertelt Martijn Jansen, voorzitter van de NLVVM.

Van elkaar leren

SushiPoint werd opgericht in 2010 en heeft vandaag de dag twintig vestigingen in heel Nederland. Volgens oprichter Hajo Bertrand is aansluiting bij de NLVVM een logische stap. ‘Hier bevinden zich namelijk de grootste bezorgrestaurants waarmee wij graag nog meer successen willen boeken. Daarnaast is het goed om van elkaar te leren en niet-concurrerende zaken met elkaar op te pakken.’

Professionaliseren

Johnny’s Burger Company, opgericht in 2011, is de eerste hamburgerbezorgformule van Nederland. De keten telt inmiddels achttien vestigingen. ‘Het toetreden aan de NLVVM kan alleen maar positief zijn voor Johnny’s’, zegt oprichter Tarek Cherkawi. ‘Naast dat wij de kennis en krachten van andere goed kunnen gebruiken om door te groeien, willen wij zorgen dat de echte bezorgrestaurants zich blijven professionaliseren en kwalitatief kunnen blijven onderscheiden.’

Tienduizend werknemers

De Nederlandse Vereniging Van Maaltijdbezorgers is een initiatief van Domino’s Pizza, de Beren, Spare Rib Express, Taco Mundo en New York Pizza. Deze zes bezorgketens vertegenwoordigen meer dan vijfhonderd vestigingen en tienduizend werknemers in de maaltijdbezorgbranche. Met SushiPoint en Johnny’s Burger Company erbij heeft de vereniging acht leden. De belangrijkste doelstelling van de in 2014 opgerichte NLVVM is het behartigen van de belangen van de bedrijven werkzaam in de branche. Daarnaast zet de vereniging zich in voor professionalisering van deelnemende ketens.

Reageer op dit artikel