nieuws

Alleen gezonde voeding bij nieuwe Aziatische formule

Bedrijfsvoering 21

Mie Like Franchise van Wim Markwat en Boris van Leeuwen lanceert begin september een nieuwe Aziatische fastserviceformule: Wok&. Volgens de oprichters is het concept ‘op alle fronten vernieuwend.’

Alleen gezonde voeding bij nieuwe Aziatische formule
Mede-oprichter Boris van Leeuwen ziet bij jongeren een behoefte aan gezonde fastfood.

Wok& richt zich op gezonde voeding en natuurlijke Aziatische producten. Het assortiment bestaat uit ongeveer 25 componenten. Wokgerechten met noodles, rijst en salades kunnen gecombineerd worden met vis, vlees en groenten. Oprichters Wim Markwat en Boris van Leeuwen willen de snelheid van fastservice combineren met de behoefte van jongeren aan gezonde voeding.

De eerste WOK& stores openen onder andere in Rotterdam en Nijmegen. Volgens het formulehuis hebben al veel geïnteresseerde franchisenemers zich al gemeld en er zijn verschillende, potentiële locaties in beeld.

Voor de ogen van de klant

Het is straks de bedoeling dat het team van Wok&, voor de ogen van de klant, binnen twee minuten een smaakvolle en verantwoorde maaltijd bereidt. ‘Bij deze maaltijden ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van onnatuurlijke e-nummers en het beperken van suikers en zout’, zo laat Mie Like Franchise weten.

Maatschappelijk betrokken

Naast eerlijkheid over het aanbod, is maatschappelijke betrokkenheid voor een essentieel onderdeel van de nieuwe formule. Het volledige team van een vestiging zal dit in de lokale omgeving tonen door verschillende activiteiten te ondernemen. ‘Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken’, aldus mede-oprichter Boris van Leeuwen.

Bovendien is voor het gehele team van een Wok& store ‘totale bevlogenheid’ een must. Daarom worden alle franchisenemers en medewerkers periodiek getraind in communicatie- en sales vaardigheden.

Evenwichtige relatie met franchisenemers

Daarnaast is de manier waarop Mie Like Franchise met franchisenemers omgaat uniek, zo stelt het het bedrijf. Volgens Van Leeuwen voldoet Wok& namelijk aan de meest recente eisen van franchisewetgeving. ‘Als franchisegever zijn we ons bewust van onze zorgplicht. We onderschrijven een evenwichtige relatie en eerlijke communicatie. Het franchisemodel zien we als een partnerschap in plaats van een groeimodel. Op een dergelijke manier samenwerken maakt iedereen sterker.’

Reageer op dit artikel