nieuws

Franchiseformule Tot Straks wil groei in 2014

Bedrijfsvoering

Het shop-in-shopconcept Tot Straks wil in 2014 van drie franchisenemers naar 20 groeien. Franchisegever Soeredj Monorath belooft een wekelijkse omzetverhoging met 20-30 procent met het shop-in-shop concept voor verkopers van hamburgers, spareribs en pinchos.

Franchiseformule Tot Straks wil groei in 2014

Inmiddels heeft Tot Straks franchiselocaties in Amsterdam-Centrum, Haarlem en Groningen en het marktpotentieel is groot, volgens Monorath. Tot Straks stelt een vermenigvuldiging van het afzetgebied van een bestaande outlet in het vooruitzicht. Pizza, hamburger, Chinees, shoarma en spareribs staan in de top 5 van bezorgmaaltijden volgens de franchisegever en deze markt is sterk groeiende.

70 steden

De shop-in-shop franchiseformule heeft 70 steden in Nederland in kaart gebracht en is nu bezig om deze te benaderen. Van concurrentieanalyse tot aan inwonersaantal en huishoudens, zijn de gegevens beschikbaar om binnen veertien dagen een nieuwe franchisenemer aan te sluiten.

Hanos

Door het distributienetwerk van grossier Hanos, is het voor Tot Straks mogelijk meerdere keren per week producten uit te leveren bij de franchisenemer. In elke omgeving met een verzorgingsgebied van minimaal 30.000 huishoudens is de mogelijkheid om een Tot Straks franchise te openen.

Marketing

Franchisenemers krijgen ondersteuning op marketingvlak. ‘Direct nadat een franchisenemer zich aansluit, plaatsen we een advertentie in de lokale media en verspreiden we een persbericht,’ vertelt de franchisegever. De franchisenemer wordt verder aangemeld bij het eigen landelijke telefoonnummer 085 011 0500 en thuisbezorgsites waarmee Tot Straks samenwerkt, zoals thuisbezorgd.nl, justeat.nl en ifoods.nl.

Reageer op dit artikel