nieuws

Dienblad met beeldscherm in fastfoodzaken

Bedrijfsvoering

Een proef in Amerika met dienbladen uitgerust met tv-schermpjes met narrowcasting is zo succesvol gebleken dat het concept nu verder ontwikkeld gaat worden. De volgende stap wordt een dienblad met touchscreen en software, vooral bedoeld voor fast-servicebedrijven.

Dienblad met beeldscherm in fastfoodzaken

Vorig jaar kwam het Amerikaanse bedijf Mediox met een voorproefje, een dienblad met een ingebouwd TV-schermpje.

Het prototype, waarbij het schermpje maar een klein deel van het dienblad beslaat, werd bij wijze van proef door Burger King gebruikt om beelden te tonen van haar eigen narrowcasting kanaal.

Nu ontwikkelt Mediox dienbladen met touchscreens en geïntegreerde multimediale en computertoepassingen. Het softwarebedrijf gelooft dat de dienbladen als marketinginstrument de fastservice bedrijven meer omzet kunnen bezorgen.

Mediox is van plan de dienbladen gratis ter beschikking te stellen, maar het bedrijf stelt dan wel als voorwaarde dat het meedeelt in de opbrengst van reclame die via het schermpje op de dienbladen wordt vertoond. Mediox is op dit moment op zoek naar een partner die het nieuwe dienblad in de praktijk wil testen.

Reageer op dit artikel