nieuws

Remia en Vandemoortele wisselen merken uit

Bedrijfsvoering

Remia koopt de merknaam Gouda’s Glorie voor sauzen definitief van het Belgische Vandemoortele. De Belgen kopen op hun beurt de merknaam Remia voor vloeibare frituurvetten in de supermarkt.

Remia en Vandemoortele wisselen merken uit

Remia kocht in augustus 2011 al de sausactiviteiten van Van Dijk Food Products met een licentie om het merk Gouda’s Glorie in het retailkanaal te mogen gebruiken. De merknaam zelf zat echter in de deal tussen Van Dijk en Vandemoortele rond de overname van de margarine- en frituurvetactiviteiten. Remia koopt nu het recht op de naam Gouda’s Glorie voor sauzen definitief, terwijl Vandemoortele onder deze naam margarines en vetten blijft verkopen.

Vloeibaar frituurvet

Tegelijkertijd koopt Vandemoortele het (vloeibare) frituurvettenmerk Remia van Remia. Het gaat louter om de consumentenverpakkingen, voor de horeca blijft Remia het frituurvet zelf verkopen. Dit betekent dat de merknamen Gouda’s Glorie en Remia in verschillende assortimentsgroepen door verschillende fabrikanten wordt gebruikt. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Remia is van plan de productie van sauzen onder het merk Gouda’s Glorie binnen een jaar over te hevelen van Lopik naar Den Dolder. Vorig jaar nam Remia De Marne in Groningen, marktleider in het Nederlandse mosterdsegment, al over.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels