nieuws

New York Pizza gaat voor gezond(er)

Bedrijfsvoering

Vrijwel alle fastfoodformules in de Misset Horeca Top 100, de ranglijst met grootste horecabedrijven en -merken, deden het goed in 2010. Toch blijft ook bij deze bedrijven innovatie noodzakelijk. New York Pizza zet met Freakin’ Fresh in op meer verse producten.

New York Pizza gaat voor gezond(er)

Met Freakin’ Fresh lanceerde New York Pizza in 2010 een nieuwe merkstrategie. Geen kunstmatige kleur-, geur-, en smaakstoffen meer op de pizza’s. Volgens het bedrijf worden alleen de allerbeste ingrediënten gebruikt. ‘Elke dag hebben we verse aanvoer van onder andere zongerijpte tomaten, eerlijk gevangen vis en knapperige rucola. Bovendien werken we met topkwaliteit kaas en met 100% vers deeg. 100% natuurlijke ingrediënten, zonder kunstmatige toevoegingen. Daarnaast gebruikt New York Pizza weinig zout met behoud van de volle smaak.’

Een andere toevoeging aan het assortiment die in 2010 werd gedaan was de mogelijkheid om ook verse pasta te bestellen, evenals meerdere desserts. De investeringen voor dit jaar zijn in deze lijn. Er wordt een delicatessenlijn pizza’s aan het assortiment toegevoegd en voortaan zal knoflookolie over de pizza’s worden gesprenkeld die de smaakbeleving een stimulans moeten geven. Ook zal het deeg voor de bodem dit jaar volgens een nieuwe receptuur worden gemaakt. Volgens directeur Philippe Vorst is de implementatie van het nieuwe concept succesvol verlopen. ‘De klant toont waardering door vaker te bestellen. New York Pizza draait op volle toeren en de vooruitzichten voor de toekomst zijn meer dan goed te noemen.’

» Bekijk hier de Top 100 van 2011

Reageer op dit artikel