artikel

Cafetaria Top 100 2017 nr.10: Kwalitaria van Alphen Best, Best

Bedrijfsvoering 179

Kwalitaria Van Alphen in Best is weer terug op de plek waar dit bedrijf hoort: in de toptien. Wat een prachtige zaak. Deze kwalitaria is een cafetaria met een luxueuze uitstraling met honderd zitplaatsen binnen.

Cafetaria Top 100 2017 nr.10: Kwalitaria van Alphen Best, Best
Bert Jansen

Een erkend leerbedrijf en stageplek ook voor ambitieuze leerlingen van foodopleidingen. Jos van Alphen weet wat ondernemen is. Hij is de man die in 2015 de afwasbare telefoonplacemat bedacht, een uitnodiging aan gasten om live met elkaar in gesprek te gaan. Puur uit ergernis aan mensen die de hele tijd met hun telefoon bezig zijn.

Eyecather bij Kwalitaria Van Alphen: draaiende ijsvitrine

Van Alphen en zijn team leggen de rode loper uit voor de gasten. Ook binnen overheerst het rood. Gasten kunnen hun auto gratis voor de deur kwijt en vervolgens genieten van een breed assortiment aan kwaliteitsproducten. Voor de kinderen is er een speciale speelkamer met een bioscoopruimte. Een absolute eyecatcher is de draaiende ijsvitrine met 24 smaken ambachtelijk ijs. Deze zorgt samen met de saladebar voor extra (vers)beleving in de sfeervolle zaak. Daarnaast zorgt het ook voor een stabiele temperatuur van het ijs ongeacht de buitentemperatuur. Het personeel is zeer vriendelijk en gastvrij.

Bezorging

Sinds 2016 bezorgt deze Kwalitaria aan huis. Wie thuis wil genieten van zijn producten, heeft het eten via Kwalitariabezorgt.nl binnen no time in huis. Van Alphen heeft dit jaar duidelijk veel tijd en energie gestoken in de kwaliteit van de bezorging. Hij doet er alles aan om bij zijn klanten het ‘Joslando-gevoel’ te komen brengen. Daarbij is kwaliteit nog belangrijker dan de snelheid. De eigen verse friet, een handelsmerk van de Kwalitaria, moet in optimale conditie bij de klant komen. Daarbij maakt het bedrijf gebruik van elektrische vervoermiddelen: auto, scooter en fiets.

Daarnaast is een aparte keuken ingericht voor het bezorgen, en zijn speciale bezorgtassen van Cooktek aangeschaft. Elk frietje komt in een apart doosje, alles voor de kwaliteit. Een klein minpuntje: de bezorgers zien er in hun bedrijfskleding netjes uit, maar zijn iets te amicaal als ze terugkomen van hun bezorging. Kennelijk hebben ze niet helemaal goed opgelet tijdens de personeelstraining ‘optimale gastvrijheid’. Dat komt niet professioneel over en past niet bij deze zaak. De zaak lift mee op de website van Kwalitaria, een meer persoonlijke touch op onlinegebied zou deze cafetaria nog beter op de kaart zetten.

Bekijk hier de complete ranglijst van de Cafetaria Top 100 2017…

Reageer op dit artikel